.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زمزمه بازگشت دايي به پرسپولیس!

بازگشت ناگهاني علي دايي به پرسپوليس قبل از پايان نيم فصل اول ليگ برتر، با توجه به شكل جدايي او از اين تيم و نتايج دور از انتظاري كه در راه‌آهن كسب كرده تا مدتي قبل چيزي شبيه به يك شوخي بزرگ بود اما اظهارات صريح و بي‌محاباي محمد پنجعلي در مورد جدايي حميد استيلي از پرسپوليس شايعه بازگشت دايي به نيمكت پرماجراي اين تيم را يك قدم به واقعيت نزديك كرده است.

وقتي محمد پنجعلي به عنوان يكي از دو عضو فوتبالي هيات مديره باشگاه در برنامه نود به حميد استيلي پيشنهاد كرد از سرمربيگري پرسپوليس استعفا بدهد و به خاطر مردم كنار برود، اعمال تغييرات اساسي از قالب يك نظريه شخصي خارج شد و به نظر مي‌رسد اكنون پروسه عبور از حميد استيلي كليد خورده است. محمد پنجعلي كه اين روزها در مقام سردمدار اعمال تغييرات اساسي در كادر فني پرسپولس صحبت مي‌كند روي خط برنامه نود گفت: «احساس مي‌کنم پرسپوليس با استيلي نتيجه نمي‌گيرد. احترام زيادي براي او قائلم اما اگر مردم دايي را مي‌خواهند بايد به خواسته‌ آنها احترام گذاشت. استيلي بايد به خاطر مردم استعفا بدهد و برود. به نظر پروين احترام مي‌گذاريم اما معتقدم حمايت‌هاي لازم از کادر فني شده و زمان کافي به آنها داده شده. خواسته مردم تغيير کادر فني است. مي‌توان با مديران باشگاه راه‌آهن بر سر بازگشت دايي به پرسپوليس صحبت كرد.»

تغيير موضع ناگهاني پروين

يك روز قبل از اين ماجراها علي پروين در گفت و گو با سايتهاي خبر گفته بود اگر پرسپوليس در بازي اين هفته مقابل نفت تهران هم ببازد استيلي بركنار نخواهد شد و با اين حساب به نظر مي‌رسيد بحث ماندن يا رفتن استيلي به يك اختلاف بزرگ بين او و محمد پنجعلي تبديل خواهد شد. يك روز بعد اما پروين كه حالا حكم مدير فوتبال باشگاه پرسپوليس را در جيب دارد با يك تغيير موضع آشكارحرفش را به محمد پنجعلي نزديك كرده و صراحتا اعلام مي‌كند بازي با نفت آخرين فرصت استيلي خواهد بود:

«‌وقتي گفتم استيلي در صورت شكست در بازي بعد باز هم سرمربي است مي‌خواستم تيم از نظر روحي و رواني در شرايط خوبي قرار بگيرد. حالا اگر نتيجه گرفتيم كه استيلي مي‌ماند و درغير اين صورت پيشنهاد پنجعلي را در هيات مديره مطرح مي‌كنيم.» با علني شدن احتمال بازگشت علي دايي به پرسپوليس در برنامه پرمخاطب نود، حميد استيلي شانس چنداني براي بقا روي نيمكت اين تيم ندارد و به نظر مي‌رسد سرمربي ناكام پرسپوليس بعد از طي كردن يك دوره كوتاه اما پرفراز و نشيب آرام آرام به سمت در خروجي باشگاه هدايت مي‌شود. پروسه عبور از حميد استيلي و بازگرداندن قدرت به علي دايي زماني جدي‌تر به نظر مي‌رسد كه علي پروين هم از چنين ماجرايي استقبال مي‌كند و مي‌گويد: «اگر دايي به پرسپوليس برگردد خوشحال مي‌شويم. او با راه‌آهن قرارداد دارد اما اگر راي نهايي به حضور دايي داده شد بايد با مديران اين باشگاه مذاكره كنيم.» پروين در ظاهر از بازگشت علي دايي به پرسپوليس استقبال مي‌كند اما به نظر مي‌رسد در پس پرده، او بزرگ‌ترين مخالف بازگشت قدرت به دايي است. علي پروين طي شش سال گذشته تمام مسيرهاي نزديك شدن به نيمكت پرسپوليس را طي كرده و حالا كه به خواسته‌اش رسيده دوست ندارد سايه چهره محبوبي مثل علي دايي را بالاي سر خودش احساس كند.

دايي در جبهه رويانيان

طبيعي است كه بر سر زبان افتادن نام علي دايي موضع گيري منفي تعدادي از اعضاي هيات مديره را به همراه خواهد داشت اما در شرايطي كه گزينه‌هاي باشگاه براي انتخاب جانشين استيلي به شدت محدود است، مذاكره با علي دايي ناگزير به نظر مي‌رسد. در چنين فضايي حمايت‌هاي بي‌قيد و شرط علي دايي از محمد رويانيان، مديرعامل باشگاه هم مسير بازگشت او به پرسپوليس را هموار كرده است. دايي در روزهاي ابتدايي حضور رويانيان در باشگاه پرسپوليس و در اوج انتقادهايي كه به‌واسطه بيگانگي او با فوتبال مطرح مي‌شد به حمايت از مديرعامل جديد باشگاه برخاست و در پاسخ به منتقدان او گفت:‌ «مگر مديرعامل قبلي كاپيتان تيم ملي بوده؟!» دايي در همان برهه آمادگي‌اش را براي مشاوره دادن به رويانيان اعلام كرد و به‌واسطه همين حمايتها نامش در گوشه ذهن مديرعامل جديد باشگاه حك شده است. جلب رضايت دايي براي بازگشت به پرسپوليس البته كار دشواري به نظر مي‌رسد. او كه بارها اعلام كرده اگر چشم به نيمكت پرسپوليس داشت با راه‌آهن قرارداد دو ساله امضا نمي‌كرد، اين بار هم تاكيد مي‌كند به اين قرارداد پايبند است و به بازگشت فكر نمي‌كند: «در مورد آمدنم به پرسپوليس حرفي نمي‌زنم. من با راه‌آهن قرارداد دارم و الان هم فقط به اين تيم فكر مي‌كنم. بايد تيم خودم را درست کنم و مسائلي که در پرسپوليس اتفاق مي‌افتد به من ربطي ندارد. هميشه براي هواداران اين تيم احترام قائل هستم اما بحث حضورم در پرسپوليس صحت ندارد.

بعد از يک امتيازي که از بازي استقلال گرفتيم بچه‌هاي راه‌آهن اعتماد به نفس خوبي پيدا کرده‌اند و مي‌خواهيم براي بازي‌هاي بعدي موفق‌تر باشيم.» اطرافيان دايي مي‌گويند روحيات او به گونه‌اي است كه در شرايط فعلي به جدايي از راه‌آهن راضي نخواهد شد اما روحيه ماجراجويي دايي هم او را براي بازگشت به نيمكت پرسپوليس و خواباندن مچ حبيب كاشاني و بوقچي‌هاي باشگاه وسوسه مي‌كند. دايي خوب مي‌داند در صورت بازگشت به پرسپوليس و خارج كردن اين تيم از بحران به چهره ماندگار تاريخ اين باشگاه تبديل خواهد شد و با اين كار ضربه آخر را به مديرعامل قبلي باشگاه و اطرافيانش وارد خواهد كرد. از سوي ديگر محمد رويانيان هم در ظاهر ميل به بازگشت علي دايي را از خودش بروز نمي‌دهد و اظهارات بي‌محاباي محمد پنجعلي مبني بر كنار گذاشتن حميد استيلي را همسو با سياست‌هاي كلي باشگاه نمي‌داند: «از دوستان مي‌خواهم نظرات شخصي شان را با موضع گيري‌هاي رسمي باشگاه قاطي نكنند. مواضع باشگاه پرسپوليس در مورد رفتن استيلي يا بازگشت دايي به صورت رسمي از تريبون باشگاه و توسط مديرعامل اعلام خواهد شد.» رويانيان وانمود مي‌كند با نظر علي پروين و محمد پنجعلي همسو نيست اما گفته مي‌شود او با استفاده از نفوذ علي پروين و محمد پنجعلي روي محمد حسن انصاري فر، مديرعامل باشگاه راه‌آهن براي جلب اطمينان دايي به صرافت افتاده است.

در حالي‌كه روزشمار براي بركناري قريب الوقوع حميد استيلي آغاز شده، خيلي‌ها از حميد درخشان و افشين پيرواني به عنوان گزينه‌هاي اصلي سرمربيگري پرسپوليس نام مي‌برند اما تجربه نشان داده دايي از چه تبحر ويژه‌اي براي غافلگير كردن عموم اهالي فوتبال برخوردار است. فراموش نكنيم كه پذيرفتن سرمربيگري تيم ملي و جلوس خلق الساعه او روي نيمكت عجيب‌ترين اتفاق فوتبال ايران در فاصله يكسال مانده به جام جهاني 2010 بود. دايي كمتر از يكسال بعد به طور ناگهاني جانشين زلاتكو كرانچاردر پرسپوليس شد و به سكوت طولاني مدتش خاتمه داد. امضاي قرارداد دو ساله با باشگاه راه‌آهن هم يكي از عجايب فوتبال ايران در پنجره نقل و انتقالات اين فصل بود. حتي قبل از تما اين تصميمات غافلگير كننده كسي تصور نمي‌كرد دايي در ليگ ششم حرفه‌اي جانشين ورنر لورانت شود و با نشستن روي نيمكت سايپا عرصه مربيگري را تجربه كند. به توجه به شرايط فعلي كسي انتظار ندارد علي دايي در هفته يازدهم ليگ برتر به پرسپوليس برگردد اما بازگشت ناگهاني و بي‌سر و صداي او اتفاق عجيبي نخواهد بود./
تهران امروز


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 مهر 1390
به شخصیت و غیرت علی دایی باید احسنت گفت.
نا شناس 27 مهر 1390
فرقی نمی کنه اینها فقط سهام باشگاه می خوان پرسپولیس امسال بین رده 5تا 10 مقامش می شه و براشون فرقی نمی کنه که امسال چه نتیجه ای می گیرن پروین هم رابطه اش با دائی خوبه بعید نیست که بیاد پرسپولیس پول که داره با هدایتی می ریزن رو هم و اینطوری سهام بین مردم خونگرم کشور تقسیم میشه
همه چی ارومه .....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.14 seconds.